Iklan Jap!!

Friday 12 September 2014

Tips : Nak Dapatkan Kulit Bayi Cantik

Assalamualaikum semua.

Kita biasa dengar pelbagai petua nak dapatkan kulit bayi cantik, bersih, putih dan gebu gebas kan? Sama lah kita. Saya lah one of them yang sibuk meng'google' petua-petua ni semua. Dengan harapan anak yang keluar nanti comel, putih, gebu gebas semua. hihi. Masa pregnant saya dah risau anak saya nanti ada masalah kulit memandangkan history family saya memang ada masalah kulit kering ni. So, alhamdulillah dengan izin Allah anak saya bebas daripada penyakit kulit ni.

Antara usaha-usaha yang saya buat:


  • Baca Suruh Yusuff 

  • Makan Kurma 
Part ni memang suami ingatkan tiap-tiap hari sebab nak anak cerdik. Tapi seriously kurma memang banyak khasiatnya. Untuk kulit, untuk tambahkan susu badan (akan cerita more detail dalam entry lain), untuk anemia (yang ni pun akan cerita pengalaman jugak), untuk tenaga dan lain-lain lagi. Seriously, makanan sunnah ni memang banyak khasiatnya. Believe it! =)

  • Minum Air Soya
Dan the famous part bila cakap nak kulit baby cantik, orang akan cakap mesti minum air soya banyak-banyak time pregnant. Betol tak? Tapi, soya yang macam mana ye? 

Jiran saya pernah nasihatkan jangan minum soya sebab kulit anak akan jadi sensitif walaupun putih melepak. So, saya google punya google, dapat lah idea untuk try satu minuman soya ni.

so, saya pun start lah order and jadi ahli terus. 

Bila ESP ni dah sampai ke tangan, saya terus cuba. Rasanya memang best sangat, tak rasa sangat soya (saya ni memang tak gemar sangat soya). So, mula-mula saya cuba minum dengan susu. Lepas dah bosan dengan susu, saya buat ice blended. Dah bosan lagi, saya try shake dengan jus. Pelbagai resipi boleh dicuba menggunakan ESP ni ye. So, takdelah bosan sangat kalau nak minum tiap-tiap hari kan?


Okey, itu aje saya punya usaha untuk dapatkan kulit baby yang cantik dan bersih dan putih gebu gebas. hihi. Dan hasilnya saya sangat berpuas hati sebab anak saya takde masalah kepala berkuping dan kulit sensitif walaupun history family memang ada masalah kulit kering sampai kaki bersisik pun ada. Alhamdulillah dengan izin Allah jugak


Sepanjang pregnant memang saya minum ESP untuk tenaga jugak. Memang betul-betul bertenaga lah. Bonusnya, rambut saya dah tak gugur macam sebelum minum ESP.  


Wanna try ESP?
Contact me. =)



No comments:

Post a Comment