Iklan Jap!!

Friday 17 April 2015

Nak hilangkan jeragat?

Assalamualaikum. 

Hi.

Sebagai seorang wanita memang wajib rasa risau kalau kulit wajah tak mulus bersih cantik licin dan sebagainya. You name it. Bila sebut kecantikan je mesti nak kaitkan dengan wanita. Ye kan? Even jerawat batu naik satu ketul pun, wanita akan gelabah tak tentu arah. Jerawat batu sakit tau. Kalau boleh taknak kisah jerawat batu tumbuh seketul berulang sebab apa jerawat batu biasanya akan tinggalkan parut yang hitam atau berlubang. :( oh tolong sangat tak suka kan.

Eh tajuk kat atas pasal jeragat, kenapa cakap pasal jerawat? :') Nampak tak betapa antinya dengan jerawat? hehe. Okey kita back to the point la, aku sebenarnya nak cerita pasal jeragat. Sebab aku memang seorang wanita yang dilahirkan dengan kulit yang jenis berjeragat. Makin aku berusia makin jeragat mula bertambah. Jeragat is pigmentation kan? Mula-mula aku buat tak endah je, so bila suami aku start tegur pasal muka aku yang nampak makin banyak pigmentasi ni, aku dah cuak! Ye aku tahu masalah aku makin menjadi-jadi la ni. Dah la muka berjeragat, tambah kulit kusam dan pucat lagi membuatkan aku tak confident. Suami cakap aku nampak macam orang sakit. Start tu, kitorang mula mencari produk-produk yang boleh menghilangkan jeragat tapi satu produk pun tak melekat dengan aku sebab tak berkesan! Dah la aku culas bab2 nak tepek2 produk kecantikan ni. Pemalas kan?

Sehinggalah aku cuba vitamin e shaklee. Mula2 tak nampak kesan. Aku dah risau sebab aku baca testimoni, ramai yang berkesan. Bila time aku consume tak berkesan la pulak. Haruslah cuak sebab aku taknak jeragat di muka aku bertambah! :'(

Tapi aku tak putus asa, alang-alang dah beli, aku cakap aku kena habiskan jugak satu botol ni. Maklum lah satu botol vitamin e shaklee boleh tahan sampai 4 bulan. Aku makan tak sampai dua bulan masa tu. Hahaha. Ada hati nak dapat kesan secepat yang boleh ye? Korang kena tahu semua produk Shaklee ni adalah semulajadi. Apa-apa je yang semulajadi mestilah ambik masa untuk pulih sebab ia merawat dari dalam, bukan luaran semata-mata.

So, aku terus konsisten makan vitamin e. Tiba-tiba suami aku tegur, "eh dah tak nampak sangat bintik-bintik hitam tu". Kau tahu aku dah buat lompat bintang sepuluh kali kau tahu? hahaha. Suami aku lah yang perasan keberkesanan produk shaklee tu. Lepas tu siap cakap muka dah berseri-seri tak macam orang sakit. hihi. Seriously, no more kulit pucat dan kusam. Happy sangat!

Korang, kalau ada masalah macam aku, tolong lah consume vitamin e ni. Ia merawat dari dalam. Memang lah ambik masa berbulan-bulan tapi memang berkesan InsyaAllah. :)




Untuk sebarang order & consultation, 
boleh hubungi 
Asma
016-9215926
Shaklee Independent Distributor

No comments:

Post a Comment